update 22 Mei 2026:
Voor wie meer achtergrond-informatie wil over het hoe en waarom van de lange afsluiting van het pierenbadje en de speelplaats, en de kiosk/toiletten, deze zomer:
er is een bewonersbrief verstuurd, maar naar een heel klein bestand. Daar stond ook niet veel in.
Maar afgelopen woensdag is in de raadsvergadering van het Stadsdeel dit onderwerp uitvoerig aan de orde geweest.
Via bijgaande link kunt u die bespreking terugkijken:
opname stadsdeelcie inzake pierenbadje Beatrixpark
Het badje is agendapunt 8 en duurt van 1:24:35 tot 1:56:49.
Het is duidelijk dat ook de lokale politiek dit serieus neemt, maar helaas niet op korte termijn een oplossing kan geven.
Wel zal er naar alternatieven gekeken worden, om ouders met kleine kinderen toch iets te bieden…
We houden u op de hoogte.
Update Mei 2026:
Helaas. Vanwege problemen met de aannemer zijn de werkzaamheden bij het kinderbadje ernstig uit aan het lopen:
de verwachting is nu dat per begin september het badje en de kiosk weer toegankelijk zijn.
Dat betekent voor alle ouders dat deze zomer niet in het pierenbadje gespetterd kan worden.
Update januari 2026:
Op 13 januari zal de elektriciteit naar de kiosk wegens werkzaamheden worden afgesloten.
Uiteraard zijn de werkzaamheden wat vertraagd door het koude weer.
Update half november: het badje is inmiddels helemaal ontmanteld.
Van de gelegenheid is gebruik gemaakt om de knot-platanen bij de speelplaats eens goed te snoeien. Dat was al te lang niet gebeurd.


Eind september wordt gestart met de renovatie; en dat gaat u zeker merken, omdat de weg erheen vanwege het zware verkeer dat daar overheen gaat zal worden afgesloten.
Zie bijgaande Bewonersbrief voor meer informatie:
bewonersbrief Kinderbadje


