Fietsveiligheid

23 okt 2012 | Archief 2012

Er wordt veel overlegd en gesproken over de veiligheid van de fietsroutes op en rond de Beethovenstraat / Prinses Irenestraat en ” het tunneltje” . Onderstaand een bericht dat wij begin oktober 2012 ontvingen met het overzicht van de verbeteringen die na een inspectie zullen worden aangebracht:
Geconcludeerd is dat de herinrichting van het kruispunt op onderstaande punten verbeterd kan worden. Auto’s en fietsers zitten elkaar nu nog teveel in de weg. Er worden maatregelen getroffen qua inritconstructie voor de auto zoals een fysieke afscheiding tussen auto en fietsoversteek. De huidige herinrichting wordt op de volgende punten verbeterd. De maatregelen worden op korte termijn uitgevoerd:
– Aanbrengen inritbanden oostzijde (in plaats van de verlaagde band)
– Aanbrengen paaltje in as fietspad oostzijde op de grens met hoofdbaan Beethovenstraat (soortgelijk als paaltje aan de westkant)
– plakheuvels (circa 10 cm hoog) aanbrengen tussen fietsoversteek en auto-oversteek (tussen de hoofdrijbanen)
– As-markering in de auto-oversteek (tussen de hoofdrijbanen) aanbrengen met thermoplast
– As-markering in de inritconstructies aanbrengen met witte tegels
– Paaltjes nu aanwezig langs fietspad verplaatsen naar nieuwe posities (aan noord en zuidzijde) langs inritconstructies (tussen hoofdbanen en ventwegen)
– Aan westkant haakse hoek in stoepbanden tussen ventweg en fietspad vervangen door afgeronde stoepband (kleine straal)
– Bebording (2 x fietspad en 2 x fietsstraatbord) aanbrengen
– As-streep op fietsstrook aanbrengen in thermoplast
– Onderbroken as-strepen op fietsoversteek aanbrengen in thermoplast
– Opheffen meest zuidelijke parkeerplaats westzijde ventweg oostzijde (om indraaien van vrachtauto’s eenvoudiger mogelijk te maken)